Haber ve Duyurular
E-Fatura ve e-Defter Uygulamasında Kapsam Genişledi
Tarih: 24/10/2015
e-Fatura ve e-Defter Uygulamasında Kapsam Genişledi 20 Haziran 2015 tarihli Resmi Gazete’de... Devamını oku...
e-Fatura ve e-Defter
Tarih: 12/12/2013
e-Fatura ve e-Defter Link Bilgisayar, e-Defter ve e-Fatura çözümleriyle de deste... Devamını oku...
Tüm bilgisayar kullanıcılarının bilmesi gereken 10 temel kural
Tarih: 03/11/2012
Tüm bilgisayar kullanıcılarının bilmesi gereken 10 temel kural [Derleme] Tüm bilgisay... Devamını oku...
Microsoft Hotmail artık Outlook oldu
Tarih: 02/08/2012
Dev yazılım şirketi, sosyal platformlara daha uyumlu bir çevrimiçi e-posta servisi O... Devamını oku...

   Tüm haberler
Anket
Kullandığınız Link Programı
Klasik Seri
Yeni Nesil
Güneş

Geçmiş Anketler
Döviz Kurları
Uzaktan Destek

ERP Yönetim Uygulama

ERP uygulamasında başarının en önemli etkeni kuşkusuz PROJE YÖNETİMİ dir. “Nasıl Başlamalı” paragrafının belki de tek cevabı ; “Bir Proje grubu kurup, modern proje yönetim teknikleri kullanılmalıdır” olacaktır.

Proje yönetiminin organizasyonu işin yapılış biçimini ve hızlı ilerlemeyi etkileyen bir husustur. Bir defa bu proje, yalnızca Bilgi Sistemleri Biriminin bir projesi değildir. Kuruluşun projesidir. Genel Müdürün veya en yetkili üst kademe (Murahhas aza veya CEO gibi) yöneticisinin projesidir. Sorumluluklar buna göre dağıtılmalıdır. Sorumluluklar bütün ilgili birimlerce paylaşılmalıdır.

Hiyerarşik üç kademeli bir Proje Yönetimi Organizasyonu kurulabilir ;

a) STEERING KOMİTE (Yönetim Komitesi)

Üst kademe Yöneticileri ile birim yöneticilerinden oluşur. Her türlü kararların alınması, kaynakların tahsisi, stratejik planların yapılması gibi hususlarda yetkilidir. Projenin bütün sorumluluğunu üstlenir.

b) YÜRÜTME KOMİTESİ

İlgili birim elemanlarından oluşur. Bu elemanlar kendi işlerini ve fabrika’yı iyi tanıyor olmalıdırlar. Projenin yürütülmesi sorumluluğu bu komiteye aittir. Proje süresince devamlı çalışan bir komitedir. Belli periyotlarda Yönetim Komitesine (Steering) rapor eder.

c) İHTİSAS KOMİTELERİ

Gerektiği zaman, gerektiği kadar kurulabilir. Örneğin ürün ağacı komitesi gibi. O işle ilgili teknik konularda çalışacak komitelerdir.

Komiteler, sorumlulukla birlikte yetkilerle de donatılmalıdırlar.

ERP UYGULAMA : IMPLEMENTATION

Bir karar verilmiş ve bir paket seçilmiş ise, şimdi ikinci önemli dönem başlıyor demektir. Uygulama (Implementation).Bu dönemde proje yönetimi büyük önem kazanır. Başarıyı direkt etkiler. Mevcut ve çalışmaları bu noktaya getirmiş olan Proje Yönetim Organizasyonu uygulama döneminde de devam edecektir.

Ancak projeye yeni bir taraf gelmiştir ; Satıcı Firma .

Firma’nın, uygulama safhasında çalışacak elemanları proje organizasyonuna, ilgili komitelere dahil edilirler.

Firma’nın tahsis ettiği elemanlarla ilgili üç önemli husus vardır ;

a) Proje devamınca bu elemanlar değişmemelidir.
b) Bu elemanlar, projenin kapsamına göre yeterli sayıda olmalıdırlar.
c) Bu elemanlar, teknik bakımdan yeterli nitelikte olmalıdırlar.

Danışmanın rolü bu dönemde de devam etmelidir. Uygulama planlarının hazırlanması, projenin izlenmesi, kritik hususların önceden saptanarak ilgililerce gerekli önlemlerin alınması ve projenin önünün tıkanmaması için gerekli işlemlerin yapılması konularında ortaya koyucu, yönlendirici ve sağlayıcı rolü üstlenmiş olacaktır.

ERP UYGULAMA PLANLARI

Proje organizasyonunda gerekli uyarlamalardan sonra ilk yapılacak iş, planlarının hazırlanmasıdır. Uygulama Planları iki kademeli hazırlanmalıdır ; Master ve Detay Planlar.

Planlarda aktiviteler ; tarihleri, süreçleri, başlangıç ve bitişleri ve sorumluları ile birlikte ifade edilmelidirler. Planlar, gerçekçi olmalıdır. Faaliyetlere, gerçekleştirilebilecekleri makul ve uygun süreler verilmelidir.

Uygulama, hazırlanan planlar doğrultusunda izlenmeli, periyodik toplantılarda (haftalık, aylık) gözden geçirilmeli, geç kalan faaliyetlerin plana uyumlu hale getirilmesi için gerekli önlemler alınmalıdır. Gereğinde, zorunluluk hallerinde planlar revizyon edilebilir.

MODÜLER UYGULAMA

Bir ERP paketi birçok modülden oluşmuştur. Her modül hemen hemen kuruluşun bir sürecine veya bir alt sürecine karşı gelir. Modüllerin hepsinin birden uygulamasına başlamak kuruluş içinde kargaşa yaratabilir. Bunun için önceden kuruluşun bir süreç haritası çıkarılmış olmalıdır (hazırlık döneminde) . Bu haritada süreçlerin birbirleri ile ilişkileri ve öncelikleri belirlenmiş bulunmaktadır. Bu önceliklere ve önemlerine göre modüller uygulanmaya alınmalıdır. Örneğin ÜRÜN AĞACI modülü ilk uygulanacak modüldür.

Hatta bazı çevreler, modüler uygulamayı daha da ileri götürerek paketin satın alımının modül modül yapılmasını önermektedirler.

ERP kuruluş için bir değişim demektir. Bütün süreçlere uzanan bu değişim, ancak hazmedilebilecek bir tempoda başarıya ulaşabilecektir. Önce, bütün birimler, süreç sorumluları bu değişime hazırlıklı ve kabul edebilir bir durumda olmalıdırlar. İkincisi, üst yönetimin kararlılığı ve desteği kaçınılmazdır.

Önceki: ERP Araştırma ve Seçim
Sonraki: ERP Performans

REFERANS BİLGİSAYAR EĞİTİM HİZMETLERİ SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.

Çetin Emeç Bulvarı, Kabil Caddesi, 1328. Sokak (74.Sokak) No:12/3 Öveçler /Çankaya /ANKARA

Telefon : 0312 472 74 55 Fax: 0312 472 74 56

İçerik Rss - Haberler Rss

Tasarım ve Programlama: Referans Bilgisayar